Digital News Report 2021: Europa FM conduce în clasamentul brandurilor de încredere
Un studiu realizat de Reuters și Universitatea din Oxford arată că Europa FM se situează în topul încrederii în rândul brandurilor de presă.
Europa FM conduce în clasamentul brandurilor de încredere, cu o cotă de încredere de 72%, alături de Pro TV (76%) şi Digi 24 (75%), potrivit studiului Digital News Report realizat de Reuters Institute şi University of Oxford în 46 de ţări din toată lumea. Topul este completat de radioul şi televiziunea publice.
Europa FM este singurul radio privat din România inclus în studiul Digital News Report 2021.
În acest an, încrederea în presă a crescut, în România, de la 38% la 42%. La nivel mondial, creșterea de încredere este chiar mai mare, de 6 puncte procentuale, ajungând la 44%.
Pentru prima dată, studiul include platformele de jurnalism independente care fac anchete de presă sau jurnalism explicativ. Potrivit sondajului realizat la începutul anului, brandurile Rise Project și Recorder au fost urmărite de 7%, respectiv de 10% din audiența digitală românească.
Finlanda rămâne țara cu cel mai ridicat nivel de încredere generală (65%). Statele Unite ale Americii au cel mai mic nivel (29%), procent care reflectă alegerile dezbinate și consecințele uciderii lui George Floyd.
În același timp, încrederea în știrile din motoarele căutare și din rețelele de socializare a rămas în general stabilă (24%). Aceasta înseamnă că decalajul de încredere dintre știri în general și știrile găsite în agregatoare a crescut.
Studiul Digital News Report s-a desfășurat online și a cuprins 46 de piețe de media, cu un eșantion de 92.374 persoane. Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București (FJSC, UB) este, al cincilea an consecutiv, partenerul Institutului Reuters pentru Studierea Jurnalismului de la Universitatea din Oxford.
În România, eșantionul a fost de 2.010 persoane, cu o marjă de eroare de 2%.